![]() |
dokumentacja z otwarcia wystawy, fot. Mariusz Jodko
21. Biennale Sztuki Mediów WRO | 21st Media Art Biennale WRO
Miu Ling Lam
ERASED MURMURS
instalacja interaktywna | interactive installation
14.05 - 15.06.2025
otwarcie: 14.05.2025 godz. 12:00 | środa
opening: wednesday, 14 may 2025, 12 PM
wstęp wolny | admission free
_____________
21. Biennale Sztuki Mediów WRO
21st Media Art Biennale WRO
https://wro2025.wrocenter.pl/
_____________
GODZINY OTWARCIA
14.05.2025 /środa/ 12:00–18:00
15.05.2025 /czwartek/ 12:00–18:00
16.05.2025 /piątek/ 12:00–18:00
17.05.2025 /sobota Noc Muzeów/ 14:00–22:00
14.05.2025 /niedziela/ 12:00–14:00
w następne dni do 15.06.2025:
środa-niedziela | godz. 14:00–18:00
poniedziałek–wtorek | galeria nieczynna
_____________
wydarzenie fb
https://www.facebook.com/events/1810005096240891/1810005126240888
_____________
Emocjonalny krajobraz mieszkańców Hongkongu widziany przez zamalowane graffiti.
Interaktywna instalacja, która zwraca uwagę na znikające i często niedoceniane graffiti. Skupia się na emocjonalnie znaczących hasłach napisanych w przestrzeni publicznej w Hongkongu, badając ważne społecznie tematy oraz wpływ protestów w latach 2019-2020 na publiczną ekspresję.
Instalacja zawiera książkę z fotografiami przedstawiającymi graffiti w ich oryginalnym stanie. Aby naśladować próby ukrycia graffiti za pomocą plam farby, które paradoksalnie sprawiają, że akt zakrywania się wyróżnia, artystka pokryła słowa na zdjęciach specjalnym atramentem, czyniąc je niewidocznymi gołym okiem.
Aby je odkryć, odwiedzający muszą je naświetlić podczerwonym światłem za pomocą ręcznej lampy będącej częścią instalacji.
Słowa ukryte za specjalnym atramentem nie są przypadkowe. Ich starannie dobrana sekwencja tworzy spójną narrację poprzez osobiste wyznania, wyrażanie wewnętrznych zmagań czy społecznego niezadowolenia po słowa pocieszenia i wsparcia, pozwalając wejrzeć w emocjonalny krajobraz mieszkańców Hongkongu.
_____________
Prof. Miu Ling Lam to artystka mediów i naukowczyni zajmująca się obrazowaniem obliczeniowym, robotyką oraz mediami interaktywnymi. Jej aktualne badania koncentrują się na fotografii obliczeniowej i technologiach wyświetlania, syntezie pola świetlnego z wykorzystaniem głębokiego uczenia oraz obrazowaniu w bliskiej podczerwieni.
Była stypendystką podoktorancką na Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles (UCLA), gdzie specjalizowała się w identyfikacji pojedynczych cząsteczek DNA oraz integracji nauki i sztuki.
Lam jest laureatką wielu nagród akademickich i artystycznych, w tym m.in. CityU Teaching Excellence Award, Special Recognition Award Światowej Rady Kultury, trzech nagród za najlepszy referat na międzynarodowych konferencjach IEEE, stypendium Crouchera, CUHK MAE Outstanding Alumni Award, wyróżnienia honorowego IFVA w kategorii media interaktywne oraz nagrody Shanghai International Science and Art Exposition.
Jest członkinią hongkońskiego CityU Centre for Robotics and Automation oraz stypendystką w CityU Centre for Applied Computing and Interactive Media. Pełni funkcję kierowniczki programu Bachelor of Arts and Science in New Media na School of Creative Media Uniwersytetu CityU, gdzie rozwija również programy edukacyjne i społeczne.
Lam pełni także funkcję doradczyni ds. sztuki mediów przy Hong Kong Arts Development Council oraz była przewodniczącą sekcji Emerging Technologies podczas SIGGRAPH Asia 2023.
_____________
The emotional landscape of Hong Kong residents as seen through over-painted graffiti.
Erased Murmurs is an interactive installation that draws attention to the disappearing and often overlooked graffiti. It focuses on emotionally significant words written in public spaces in Hong Kong and explores themes of public expression and the lasting impact of the 2019-2020 protests.
The installation features a book containing photographs capturing the graffiti in its original state. To mimic the attempts to conceal graffiti with patches of paint, which paradoxically makes the act of covering up stand out, the artist has covered the words in the photos with special ink, rendering them invisible to the naked eye. To reveal them, visitors must expose them to infrared light using a handheld lamp.
The words hidden behind the special ink are not random. Their carefully selected sequence creates a coherent narrative through personal confessions, expressions of inner struggles, or social discontent to messages of consolation and support, serving as a window into the emotional landscape of Hong Kong residents.
_____________
Professor Miu Ling Lam is a media artist and researcher of computational imaging, robotics, and interactive media. Her current research focuses on computational photography and display, deep learning-based light field synthesis, and near-infrared imaging.
She was a postdoctoral fellow at the University of California Los Angeles, specializing in single-molecule DNA identification and Art-Science integration.
She has won various academic and art awards, including the CityU Teaching Excellence Award, the World Cultural Council’s Special Recognition Award, three best paper awards in IEEE international conferences, the Croucher Fellowship, the CUHK MAE Outstanding Alumni Award, the Honorary Mention Award of IFVA-Interactive Media, and the Shanghai International Science and Art Exposition Achievement Award.
Lam is a CityU Centre for Robotics and Automation member and a CityU Centre for Applied Computing and Interactive Media fellow. She is the Bachelor of Arts and Science in New Media program leader at CityU School of Creative Media and spearheads education and community programs. Lam is also the Art Advisor (Media Arts) at the Hong Kong Arts Development Council and the chair of SIGGRAPH Asia 2023 Emerging Technologies.
_____________
OPENING HOURS
14.05.2025 /Wednesday/ 12:00-18:00
15.05.2025 /Thursday/ 12:00-18:00
16.05.2025 /Friday/ 12:00-18:00
17.05.2025 /Saturday Night of the Museums/ 14:00-22:00
14.05.2025 /Sunday/ 12:00-14:00
on the following days until 15.06.2025:
Wednesday-Sunday | 14:00-18:00
Monday-Tuesday | gallery closed