Spotkanie z
artystą stworzy ło okazję do rozmowyo filmie animowanym na świecie, filmie
'w ogole', miejscach sztuki oraz kondycji artysty i sztuki we współczesności... |
Piotr Dumała znany
jest przede wszystkim jako autor filmów animowanych, m.in.: Łagodnej, Kafki,
Zbrodni i kary. Technika, w jakiej pracuje: malowanie i wydrapywanie obrazów
na płytach gipsowych, pozwala traktować jego prace jako ożywioną grafikę.
Niemal każdy kadr może istnieć jako odrębne dzieło. Płyty ze scenami z filmów były eksponowane m.in. na wystawach w: Bostonie, Annecy, Zurichu, Odessie, Lwowie, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu. Dumała jest także autorem wielu ilustracji prasowych (m.in. w Gazecie Wyborczej, Więzi, Playboy'u), okładek i ilustracji książkowych, plakatów. Jego rysunki prezentowano ostatnio na wystawie: Roland Topor i polscy współcześni artyści panicznej wyobraźni w Aix-en-Provence. Absolwent warszawskiej ASP, wykładowca Szkoły Filmowej w Łodzi, prowadził również zajęcia ze studentami Konstfacku w Szwecji i Harvardu w USA. Prace, jakie znajdą się na wystawie Autokrajobraz, w większości powstały podczas trzech semestrów, jakie spędził w Bostonie. Każde wejście do studio było dla mnie jak wejście do pracowni rentgenowskiej. Jakbym nosił w sobie obrazy, których ślady pozostawiałem na papierze. Rysunki składające się na wystawę w Entropii to
autoportrety, pejzaże i abstrakcje organiczne. W większości są czarno-białe
lub utrzymane w chłodnej tonacji błękitów i czerwieni. Prace, choć tak
różnorodne, stanowią niewątpliwą ciągłość: pejzaż jest jakby przedłużeniem
autoportretu, abstrakcja przedłużeniem pejzażu. [A.P.] |
|
| <<< | ||