
William Seward Burroughs (05.02.1914 - 07.08.1997) należał, wraz z Joycem,
Celinem i Beckettem do elitarnego grona rewolucjonistow XX wiecznej prozy.
Był guru dla beat generation, szczególnie dla Kerouaca i Ginsberga.
Pisał, nauczał, malował, nagrywał płyty , krecił filmy.
Zasłyną eksperymentalną powieścią "Nagi lunch",
w której zastosował
technikę kolażu, ściągniętą z surrealistycznego malarstwa .
Opowiadał się, przede wszystkim , przeciw wszechobecnej kontroli
opresyjno-policyjnego panstwa nad stłamszona jednostką.
Władza, seks i narkotyki, te trzy fundamentalne dla Burroughsa przejawy kontroli
są zawsze jaskrawo widoczne w jego różnorodnej twórczości.
Przestrzegał przed zbytnią dominacją słów w naszej kulturze.
Uważał, że mowa ludzka to wirus, który zaatakował kiedyś nasz gatunek.
Sądził, że słowa stwarzają zbyt dużo barier i problemów, łatwo można nimi
manipulować, nie zawsze w szczytnym celu.
Radził czem prędzej popracować nad rozwojem innych form komunikacji ze światem,
na przykład nad telepatią.
W Entropii zmierzylimy się z kultem tego amerykańskiego artysty, zobaczyliśmy
filmy eksperymentalne, które nakrecił z Brionem Gysinem i Anthonym Balchem,
oraz film dokumentalny o Burroughsie.
Była też okazja posłuchac wrocławskiego zespołu 23.
umysł, który skomponował ścieżkę dzwiękową do jednego z prezentowanych
filmów.
