<<<

p r o g r a m ___________

Piatek 26.10.2007 godz.18:00

Program 1
Obrazy świata – światy obrazów (Weltbilder – Bilderwelten) 1h 16min


Just in Time Kirsten Winter
Niemcy 1999

The Day Slows Down as it Progresses
Thomas Bartels
Niemcy 2000

Elsewhere Egbert Mittelstädt
Niemcy 1999

Wanderlost Timothee Ingen-Housz
Niemcy 2001

In Philipp Hirsch
Niemcy 2000

Full Moon Carsten Aschmann
Niemcy 1998

As if Christian Meyer
Niemcy 2000

____________________

19:30 Program 2
Przemieszczenia (Ver-ortungen) 1h 30min


Das schlafende Mädchen Corrina Schnitt
Niemcy 2001

Crofton Road SE 5. Gerd Gockell
Niemcy 1990

Banlieue du Vide Thomas Köner
Niemcy 2003

No Damage Caspar Stracke
USA 2002

Beaco Christoph Girardet & Matthias Müller
Niemcy / Portugalia 2002

Arktis – Zwischen Licht und Dunkel Jürgen Reble Niemcy 2004

____________________


Sobota 27.10.2007 godz. 16:00

Program 3
Huśtawka uczuć (Wechselband der Gefühle)
1h 22min


Living a Beautiful Life Corinna Schnitt
Niemcy 2003

S Athanasios Karanikolas
Niemcy 2002

Achtung – die Achtung Michael Brynntrup
Niemcy 2001

Mark Morrisroe – Polaroids 1959 –1989
Curtis Burz
Niemcy 2002

The Oral Thing Bjorn Melhus
Niemcy 2001

Ron & Leo Oliver Husain
Niemcy 1999

Mit Mir Kerstin Cmelka
Niemcy / Austria 2000

Selbstbildnis als Akt: Studie Nr. 2.
Wolfgang Lehmann
Niemcy 2002/03

_____________________

18:00
Wykład Prof. Yvonne Spielmann: „Wideo, sztuka kultury elektronicznej?“

_____________________


19:30
Programm 4
Strukura i symbole (Struktur und Zeichen)
1h 30min

 

Privatphysik Felix Höfler & Herwig Weiser
Niemcy 1998-2003

Landunter Cornelius Kirfel
Niemcy 2003

Rack Volker Schreiner
Niemcy 2009

Blümchen Sebastian Jochum
Niemcy 1994

The Source Tim Coe
Niemcy 2002

Jivan “Up There“ Marc Comes
Niemcy 2002

Falkon Karo Goldt
Niemcy 2003

Persuaders Peter Simon
Niemcy 2002

No Sunshine Bjorn Melhuse
Niemcy 1997

Schlag auf Schlag Anna Anders
Niemcy 2002

Drama, Strings and Horns Günter Krüger
Niemcy 1998

Utrechter Hütte Franz Höfner
Niemcy 2002

  WRO Art Center & Goethe Institut
prezentują/presents

W CIĄGŁYM RUCHU/STÄNDIG IN BEWEGUNG/

CONSTANTLY IN MOTION

Film eksperymentalny i video w Niemczech
1994-2004
German experimental film & video 1994-2004

 

Filmy i prace wideo w programie W ciągłym ruchu w możliwie pełny sposób ukazuje rozwój oraz współczesne trendy w niemieckim filmie eksperymentalnym dziesięciolecia 1994-2004. 25 prac zaprezentowane jest w czterech blokach tematycznych: Obrazy świata – światy obrazów, Przemieszczenia, Huśtawka uczuć, Strukura i symbole.

Program, ukazujący filmy powstałe w ostatniej dekadzie, stanowi kontynuację serii wydawnictw Instytutu Goethego, dokumentujących rozwój awangardowej i eksperymentalnej kinematografii w Niemczech od lat 20. do połowy lat 90.

Wyboru prac prezentowanych w ramach projektu dokonali wybitni kuratorzy i znawcy tematu: Siegfried Zielinski (Akademia Sztuki Mediów w Kolonii), Jochen Coldewey (nordmedia, Brema) i Herman Nöring (Festiwal Sztuki Mediów Osnabrück).

Równolegle, w dniach 25, 26 i 28 października, program "W ciągłym ruchu" prezentowany jest przez Instytut Goethego również w CSW Zamek Ujazdowski w Warszawie, w połączeniu z pokazem Ukrytej Dekady- nowego projektu WRO Art Center, prezentującego z kolei polską sztukę wideo lat 1985-1995.

_____________________

Yvonne Spielmann
„Wideo, sztuka kultury elektronicznej?“
wykład/lecture
27.10 [sobota] godz. 18.00
Saturday, Oct 27, 6 pm

Yvonne Spielmann
(www.yvonne-spielmann.com)

PL
Profesor Yvonne Spielmann, wykładająca obecnie media wizualne na Akademii Sztuk Pięknych w Braunschweig, wcześniej pracowała w katedrze medioznawstwa na Uniwersytecie w Siegen w Niemczech. W 1989 roku ukończyła z tytulem doktora studia na wydziale nauk humanistycznych i społecznych Uniwersytetu w Hanowerze, w 1997 uzyskała habilitację na Uniwersytecie w Konstancji.

Była stypendystką oraz pełniła funkcje naukowe między innymi w Getty Center (1989/90), The Society for the Humanities na Uniwersytecie Cornell (2000/2001), Bellagio Study and Conference Center Fundacji Rockefellera (2002), The Daniel Langlois Foundation (2003 i 2004), The Japan Foundation (2005), oraz na Narodowym Uniwersytecie w Singapurze (2007).

Jest autorką książek poświęconych zagadnieniom sztuki medialnej i jej związków z filmem eksperymentalnym: Eine Pfütze in bezug aufs Mehr. Avantgarde, Intermedialität. Das System Peter Greenaway oraz Video. Das reflexive Medium. Ostatnia z tych publikacji jesienią tego roku ukaże się w języku angielskim.

Pod jej redakcją ukazały się m.in. publikacje Kunst und Politik der Avantgarde, Image - Media – Art (w języku niemieckim i angielskim, wspólnie z Gundolfem Winterem) oraz wydania specjalne „Convergence: The Journal of Research into New Media Technologies” - What is Intermedia? (wspólnie z Jürgenem Heinrichsem) oraz Hybrid Identities in Digital Media (wspólnie z Kerstin Mey), jak i fragment “Art Journal”: Forty Years of Video Art i Cultural Renovations. Spaces, Identities, and Re/presentations (razem z Meike Kröncke oraz Kerstin Mey).


EN
Yvonne Spielmann (Ph.D. habil.) is Professor of Visual Media at the Braunschweig School of Art, previously an Assistant Professor of Media Studies at the University of Siegen in Germany. She graduated from the University of Hanover, Faculty of Humanities and Social Sciences with Ph. D. in 1989 and obtained her habilitation from the University of Konstanz in 1997.

Research grants and fellowships include the Getty Center (1989/90), The Society for the Humanities at Cornell University (2000/2001), The Rockefeller Foundation's Bellagio Study & Conference Center (2002), The Daniel Langlois Foundation (2003 and 2004), The Japan Foundation (2005) and The National University of Singapore (2007).

She is author of books exploring issues of media art and its relations with experimental film: “Eine Pfütze in bezug aufs Mehr. Avantgarde", “Intermedialität. Das System Peter Greenaway”, and “Video. Das reflexive Medium”. The English translation of the latter is forthcoming in fall this year.

She has edited “Kunst und Politik der Avantgarde”, “Image - Media – Art” (German and English, together with Gundolf Winter) and special issues of Convergence: The Journal of Research into New Media Technologies - “What is Intermedia?” (together with Jürgen Heinrichs) and “Hybrid Identities in Digital Media” (together with Kerstin Mey) as well as the section “Forty Years of Video Art” of Art Journal and “Cultural Renovations. Spaces, Identities, and Re/presentations” (together with Meike Kröncke and Kerstin Mey).